Wednesday, April 6, 2011

kenapa why oh why?

last week saya kua sopink-sopink with mama n my sis

masa saya beli perfume tuh

kebetulan de Taj College wat booth utk education fairs and career camtuh la

saya tengok dorang display iklan untuk apply lecturer

kelayakan nak degree je

senang la kot

so gatal-gatal g tanya

then interested

then ada plak untuk part time

weeehuu

then ada lak dorang memang nak carik english lecturers

pa lagi saya rakus mengisi online form

kakak yang jaga tuh wat muke x konfiden tengok saya

die x caye saya dah keje

siap tanye dah bape taun keje

pastuh dok wat muke x caye lagi

gampengs betoi minah neh

pastuh baru die tanye

"umo bape?"

saya pon jawab.
.
.
.
27 tahun dah
.
.
.
.
"la yeke......ingatkan 22 tadi!"





aku pon sengeh sambil idong sedikit mengembang

gile muda aku weh!

mesti die tengok aku serabai je gile selekeh kua

padahal hakikatnye

aku ticer!

kalw ticer skali pon

perlu ke aku pakai heels patblas inci jalan-jalan di jusco dengan tekad membeli barang?

oh puhlisssss

so not me!

jeans,t-shirt with flip-flop

is so me!

rambut pakai cekak de reben sudah

kiut dah rasenye

walopon sudah 27 taun!

tak gitu?


p/s : motip entry arineh nak bagitau seluruh alam saya kelihatan muda dan ingin menjadik lecturer.....ye kan?

4 comments: